1. Voice Commerce – zakupy głosowe
Asystenci głosowi zintegrowani ze sklepami internetowymi umożliwiają dokonywanie zakupów za pomocą komend głosowych. Przykładem są rozwiązania Amazona i Google.
Korzyści:
- Uproszczenie procesu zakupowego.
- Wzrost zakupów mobilnych i głosowych.
2. Hyperpersonalizacja doświadczeń klienta
AI umożliwia dostosowanie całego interfejsu strony do preferencji użytkownika, np. wyświetlanie innej wersji witryny w zależności od preferencji zakupowych lub historii przeglądania.
Korzyści:
- Większe zaangażowanie klientów.
- Wyższy wskaźnik konwersji.
3. Predictive customer support – proaktywna obsługa klienta
AI przewiduje problemy klientów, np. opóźnienia w dostawach, i automatycznie wysyła informacje lub rekomendacje, zanim użytkownik się zgłosi.
Korzyści:
- Zmniejszenie liczby reklamacji.
- Zwiększenie satysfakcji klienta.
4. Wirtualni asystenci zakupowi
AI wspiera użytkowników w podejmowaniu decyzji zakupowych, sugerując produkty na podstawie ich preferencji i budżetu. Wirtualni asystenci działają zarówno na stronach internetowych, jak i w aplikacjach mobilnych.
Korzyści:
- Większa konwersja dzięki spersonalizowanemu doradztwu.
- Lepsze doświadczenia klientów.